Wedstrijdverslag: Oranje Nassau JO12-1 – FC Dalfsen JO12-1

Zaterdag 27 oktober stond voor de jongens van FC Dalfsen JO12-1 weer een wedstrijd op het programma en vertrok de ploeg in de vroege ochtend dit keer naar Almelo.

Oranje Nassau, de amateurclub die pal naast het Polman Stadion, de thuisbasis van Heracles is gevestigd, was vandaag de tegenstander.

Eenmaal in Almelo aangekomen bleek dat de jongens de wedstrijd mochten spelen op het hoofdveld in het Polman Stadion wat voor de jongens een extra kick teweegbracht. Om 9.45 uur klonk het eerste fluitsignaal van de uitstekend fluitende scheidsrechter.

De ploeg uit Almelo werd al snel in de wedstrijd door de ploeg uit Dalfsen onder druk gezet, echter leverde dat in de eerste 10 min ondanks de vele kansen geen doelpunten op. De ban werd vlak voor het einde van het eerste kwart van de wedstrijd gebroken door de verdiende 0-1 te scoren.

Na de eerste onderbreking ging de ploeg uit Dalfsen verder met waar het mee bezig was, dit resulteerde al snel in de 0-2. Niet gauw daarna deed de ploeg uit Almelo wat terug in de wedstrijd door de tegengoal te scoren. Dalfsen liet zich daarna niet meer verrassen en en bouwde de score in rap tempo uit.

Na het laatste fluitsignaal was de eindstand 2-12 voor de ploeg uit Dalfsen. Dalfsen JO12-1 doet sterk mee in de eerste klasse en laat zien dat het beschikt over een gebalanceerd team en begeleidingsteam.