Wedstrijdverslag: FC Dalfsen JO17-2 – Gramsbergen JO17-2

Vandaag speelden wij onze tweede wedstrijd van de competitie tegen Gramsbergen JO17-2. Onze eerste wedstrijd hebben wij weten te winnen van JCO Ommen JO17-2 ( 1-3 winst ), terwijl Gramsbergen haar eerste wedstrijd net niet wist te winnen van ASV ’57 ( 0-1 verlies ).

Voordat wij aan onze wedstrijd bespreking konden beginnen, gingen we met het team op de foto. Zowel individueel als met het team. Buiten het voetbal talent waar de jongens over beschikken blijken het ook nog is echte fotomodellen te zijn ;). Na de fotomomenten konden wij onze focus op de wedstrijd leggen. Met een bespreking in de bestuurskamer hebben wij gezegd hoe wij willen spelen. Vanuit verzorgd voetbal via het middenveld onze aanval bereiken, dat is wat wij graag willen zien vanaf de zijlijn. De jongens moesten meteen laten zien dat er niks te halen valt in Dalfsen. Met 100% inzet en overtuiging moest dit bereikt gaan worden door de jongens, en niet zoals uit bij Ommen waar wij erg nonchalant waren in de openingsfase van de wedstrijd. Na ons zegje gedaan te hebben konden wij beginnen aan de warming up, die lekker scherp was en van goed niveau.

Om 11:15u kon er eindelijk afgetrapt worden voor de wedstrijd die onder leiding stond van Niek van Ringen. Zoals afgesproken moest er scherp begonnen worden door FC Dalfsen, en dit gebeurde ook. Na 2 minuten konden wij het eerste doelpunt noteren aan onze kant. Het was Maarten die na een goed lopende opbouw van achteruit Sem wist te vinden die de bal strak in het de hoek van de goal schoot en de 1-0 op zijn naam kon schrijven. Na de 1-0 bleven wij goed en verzorgd voetbal spelen, en waren wij opzoek naar het 2e doelpunt. Op 25m van de goal kregen wij een vrije trap die genomen werd door Quinten. Deze afgemeten vrije trap kwam voor de voeten van Maarten die deze feilloos tegen de touwen schoot en de 2-0 noteerde na 17 minuten. Door onze constante druk op Gramsbergen kregen wij in een aantal minuten tijd een paar goede mogelijkheden. In de 35e minuut kregen wij een corner die genomen werd door Sem, deze werd door Jetze goed teruggelegd waardoor Ryan de 3-0 kon maken. Kort daarna in de 39e minuut maakte wij de 4-0. Een goede voorzet van Sem belande op het hoofd van Maarten die zijn 2e goal maakte. In de extra tijd van de eerste helft kregen wij nog één goede mogelijkheid via Ryan, die een goeie voorzet in huis had en Jetze kon bereiken. Net zoals bij de 3-0 bewaarde Jetze het overzicht en vond hij Sem die de bal strak in de kruising schoot en de 5-0 maakte. Dit was tevens de ruststand.

In de rust aangegeven dat ze erg goed bezig waren en vooral niet moesten stoppen met voetballen. Ze moesten lekker hun ding blijven doen en niet mee gaan in de agressieve en vervelende manier van voetballen zoals Gramsbergen deed. En zo gezegd zo gedaan want de 2e helft ging vrolijk verder zoals de eerste helft geëindigd was, en dat was met scoren en leuk voetbal op de mat leggen.

In de 51e minuut was het weer raak. Ditmaal was Jetze de doelpuntenmaker. Hij draaide goed om zijn man heen en schoot in de draai. Dit schot belande prachtig in de rechter kruising en was goed voor de 6-0. Na zijn doelpunt moest Jetze helaas geblesseerd het veld verlaten. Zijn vervanger was Kariem die binnen 3 minuten na zijn invalbeurt ook mocht meevieren in het doelpunten festijn. In de 55e minuut werd Kariem door een goede uittrap van onze keeper Pascal, 1 op 1 gezet met de keeper. Hij faalde niet en maakte hier de 7-0. Na een slordige 5 minuten van onoplettendheid kreeg Gramsbergen de mogelijkheid om hun doelpunt te maken. Na een solo door de as van het veld kwam de speler van Gramsbergen 1 op 1 op Pascal af, die in eerste instantie een goede redding in huis had maar helaas toch als verliezer uit de strijd kwam, nadat de bal uit de kluts voor de voeten van een speler van Gramsbergen kwam en deze de 7-1 maakte. Na dit doelpunt werd er weer goed en geconcentreerd gevoetbald door Dalfsen en gingen ze weer doen wat ze de hele tijd al deden, en dat was doelpunten maken. Binnen een periode van 7 minuten wist FC Dalfsen maar liefst 4x te scoren. De eerste van deze 4 werd gemaakt werd door Maarten. De 73e minuut was aangebroken en Kariem had een goede actie in de 16 en werd hard onderuit gemaaid, wat tot een penalty leidde. Deze werd prima ingeschoten door de goed spelende Maarten ( 8-1 ). 1 minuut na de 8-1 was het Merijn die van 20 meter maar is op doel schoot. Dit schot belandde op de paal maar de ingevallen Kariem was alerter dan zijn directe tegenstander en kon dit schot alsnog in het netje werken ( 9-1 ). Na het voorbeeld van Merijn dacht Maarten laat ik ook maar is van 20 meter schieten. De keeper stond vrij ver voor zijn goal en dit had Maarten gezien. Hij schoot de bal perfect in de kruising en maakte hiermee de 10-1. Om de marge van 10 doelpunten verschil te halen waren wij nog 1 doelpunt nodig. De jongens bleven vol druk zetten op Gramsbergen en hier kregen wij nog een aantal mogelijkheden uit. Het was uiteindelijk weer Kariem die met met een goede actie de achterlijn haalde en voor kon geven. Deze bal kon eenvoudig binnengelopen worden door Sem en die maakte de 11-1.dit was tevens de eindstand van deze wedstrijd.

In vergelijking met de vorige wedstrijd hebben wij een FC Dalfsen gezien die tot het bod gemotiveerd was om hier ruim te winnen. Ondanks de grote uitslag bleef er gevoetbald worden en werden er geen domme dingen gedaan. Ze hebben de hele wedstrijd de taken uitgevoerd die wij van ze verwachten. Een groot compliment naar de spelers die vandaag een hele goede pot voetbal hebben neergelegd.

Volgende week spelen wij om 11:15 thuis tegen Marienberg JO17-1, en gaan wij weer ons best doen om het zelfde resultaat te halen als wij tegen Gramsbergen hebben behaald.